Zamieszczamy tutaj alfabetyczny spis obecnie uznawanych gatunków wraz z ich rasami i podrasami z krótkimi opisami (sporządzonymi na podstawie "Charakterystyki gatunkowej" prof. gen. gm. Bogdana Jovicica i "Ras współczesnych" dr. hab. gen. gm. Drahoslavy Tomkowej). W notatkach nie uwzględniono tabel dziedziczenia. Pominięto też większość ras stanowiących poniżej procent ogółu gatunku.
Aby zobaczyć opis i rasy należy kliknąć w nazwę rasy.
UWAGA! Nie wszystkie gatunki i rasy posiadają kompletne opisy.
Abyssi
- Pontoppidan(kraken) - 24% - dziesięcionoga ośmiornica
- Haido(wasgo) - 17% - wilk morski
- Spiritus(umibozu) - 13% - duch mórz
- Ganga(makara) - 16% - smok-krokodyl
Antiquorum
- Sylphid(sylf) - 7% - skrzydlaty wieloryb
- Kandu - 15% - ptak obrońca
- Hahileito - 4% - pół jeleń, pół żuraw
Antrum
brak opisu
Bestia
- Ulula(mantrykora, sfinks) - 24% - jadowity lew
- Regulus(bazyliszek) - 31% - koguci wąż
- Exanimum(bake-kujira) - 27% - wieloryb-szkielet
Bos
brak opisu
Canis
- Lykantrop - 86% - psowaty - Brak szczególnych zdolności. Niektórzy naukowcy doszukują się genetycznie dziedziczonej potrzeby przynależności do stada. Wygląd zależny od gatunku początkowego. Pokrój zwierzęcy, gen ściśle dominujący. Podrasy:
- Lupus - powszechna - wilk lub wilczak.
- Coiote - powszechna - kojoty i szakale.
- Domestica - powszechna - psy domowe.
- Lica - powszechna - likaony.
- Garma - szczególna, około 2% ogółu - występuje wśród wszystkich (klasyfikowanych lub nie) podras lykantropów. Nie jest pewne, na jakiej zasadzie następuje dobór, ani czy jest to cecha genetyczna, czy nabyta. Garmy są wyjątkowo przywiązane do alfy poprzez tzw. wdrukowanie. Do tej pory nie ustalono, czy wybór alfy jest świadomy, czy zdeterminowany. Wszystkie Garmy są nieme lub półnieme.
- Amarokkin - szczególna, około 1-5% ogółu - występuje głównie u Lupus i Domestica, odnotowano przypadki wśród Lica. Amarokkin posiadają zdolności przywódcze i tzw. zew alfy, wymuszający posłuszeństwo innych lycantropów oraz zwykłych psowatych. W zamian za władzę i umiejętność kontrolowania emocji lykantropów nie posiadają własnych emocji. Amarokkin rodzą się zawsze na terenie zamieszkałym przez większą grupę lykantropów i niezamieszkałą przez innego amarokkin.
- Cerberkin - 7% - psy dwu-, trzy-, aż do siedmiogłowych - Potrafią wywoływać sny, koszmary, sny na jawie. Futro zazwyczaj czarne lub czarno podpalane, masywna postura, wysokość w kłębie do 1 metra. Medium cerberkin to emocje (głównie strach).
- Fenriskin - 4% - wilki lodowe - Wykazują zdolności w kontroli lodu i śniegu. Potrafią zamrażać ciecze, czasem utrzymywać inne istoty przy życiu w niskich temperaturach. Odporność na mróz własnego organizmu posiadają wszystkie osobniki, włącznie z małymi dziećmi. Z formie demona wielkie (aż do ponad 2 metrów w kłębie) wilki o białym lub błękitnym futrze i charakterystycznych, czerwonych plamkach w okolicach pyska. Medium to emocje (głównie odwaga).
- podrasy nieklasyfikowane - 3% - podrasy lokalne, rodowe, niezbadane i mutacje.
Cervus
- Cervus - 42% - jeleń lub sarna - nie posiadają żadnych szczególnych zdolności. Z wyglądu przypominają jelenia bądź sarnę (ze względu na częste krzyżówki nie wyróżniamy podras). Brak medium.
- Umbra(peryt) - xx% - skrzydlaty jeleń - potrafi wywoływać niewielkie trzęsienia ziemi oraz śledzić cudze cienie. Z wyglądu przypomina zielonego bądź wrzosowego jelenia o kolorowych, papuzich skrzydłach. Jego medium stanowi cień.
- Prudens(hernsonn) - 42% - człowiek o rogach jelenia - posiadają wiedzę przodków i pamięć niemal absolutną. Hernsonn potrafią wyłapywać nawet wspomnienia swoich ludzkich przodków na kilka pokoleń w tył - w obrębie przodków z gatunku nie stwierdzono jeszcze limitu pokoleń. W postaci demona hernsonn posiadają wielkie jelenie rogi, długie włosy porastające głowę, kark i część pleców oraz zginane w przeciwną stronę nogi. Ich medium to nadzieja.
- Eclipsim(keresh) - xx% - księżycowy jeleń - potrafią przepowiadać przyszłość, zwłaszcza tę ważną dla dziejów świata. Jako demony mają postać jelenia o lewej połowie ciała włącznie z rogiem białej i prawej czarnej (w rzadkich przypadkach odwrotnie). Ich medium stanowia wspomnienia.
Djinnis
brak opisu
Dragonis
- Viver (werna) - 21% - smok dwułapy - Posiada umiejętność określana jako soniczny ryk - pisk o wysokich tonach potrafiący ogłuszyć nawet z odległości kilkuset metrów oraz naruszyć krystaliczną strukturę ciał. Mają smukłe, kryte drobną, gładką łuską ciało w odcieniach szarości lub brązów. Osiągają długość do pięciu metrów od pyska do gładko zakończonego ogona (czasem rozwidlonego). Jedyna para łap umieszczona jest po bokach tuż za małymi, skrzurzastymi skrzydłami na odcinku około 1/3 od pyska. Medium stanowi krew.
- Kazan(zilant) - 7% - smok dwułapy - Potrafi kontrolować przepływ wody oraz krwi w istotach żywych. Mierzy kilkanaście metrów, ma ciało pokryte długą, dwudzielną łuską o kolorze niebieskim, turkusowym bądź zielonym z czarnymi lub białymi plamami. Krępy w budowie. Niewielkie, grube łapy opatrzone w szpony i błonę pławną umieszczone są pod skrzydłami w połowie długości ciała. Ogon zakończony gładko lub niewielką płetwą. Medium to krew.
- Ażi - 12% - smok czterołapy bezskrzydły - Brak szczególnych zdolności magicznych. Są niezwykle wytrzymałe i szybko się leczą. Muskularne, pokryte szeroką, dwudzielną łuską ciało, wysoko osadzony pysk z kilkoma rzędami szerokich, krępych kolców. Nie posiada skrzydeł lub posiada je bardzo małe. Wzdłuż kręgosłupa i bardzo długiego ogona używanego jak bicza ciągną się dwa rzędy kolców. Ogon zakończony pęczkiem kolców, masywne łapy zakończone palcami o dwu szponach. Medium stanowi krew.
- Quilin(qilin/kylin/ky lan) - 14% - smok czterołapy - Potrafi przepowiadać przyszłość i zmieniać ją na szczęśliwszą, o ile nie przeczy to szczęściu innych. Łuskowany, szeroki pysk wieńczy okazała para rozgałęzionych rogów. Ciało przypomina końskie, pokryte szeroką, brunatną łuską, a wzdłuż kręgosłupa długą, sztywną sierścią w jaskrawych kolorach. Nogi zakończone zrogowaniałymi, krótkimi palcami bez pazurów (kiedyś często mylone z kopytami). Ogon bardzo szczupły, pokryty długim włosiem, skrzydła ptasie, pokryte piórami i długimi, cienkimi łuskami. Medium to emocje (szczęście, radość, ulga).
- Ignis - 37% - smok europejski - grupa podras określana wspólnym mianem "smok europejski". Ze względu na częste mieszanie się ze sobą i mnogość różnic nawet w obrębie jednego rodu niemożliwe jest precyzyjne rozdzielenie na odrębne podrasy. Smoki europejskie zazwyczaj są czterołape, pokryte łuską w stonowanym kolorze. Duża część wykazuje zdolności w magii ognia, tzw. zionięcie ogniem. Ze względu na wielkość wyróżniamy:
- pixie (mikre) - długość do metra
- midi (średnie) - długość do pięciu metrów
- magnus (duże) - długość do dwudziestu metrów
- gigantis (giganty) - powyżej.
Equus
- Equus - 43% - koń - nie wykazuje żadnych szczególnych zdolności, pokrój okołozwierzęcy. W rzadkich przypadkach pokazują się zdolności przodków podras zdolnych Equus lub innych ras. Gen ściśle dominujący.
- ferus ferus - podrasa wymarła - tarpany. Uznaje się, że Genusmuto ferus ferus zmieszały się ze zwykłymi Equus lub wyginęły wraz z demonami.
- Pterippus (pegaz) - 27% - skrzydlaty koń - Są doskonałymi lotnikami i potrafią tworzyć mapy prądów wietrznych dużych obszarów na podstawie czucia. Wzrost i sylwetka okołozwierzęce, sierść biała lub biała nakrapiana. Niektóre osobniki i małe dzieci potrafią chować skrzydła. Zazwyczaj umiejętność ta sprzężona jest z umiejętnością przywoływania skrzydeł w ludzkiej postaci. Medium stanowią emocje (głównie radość i duma).
- fumus - powszechna - odmiana czarna. Zazwyczaj są odważniejsze i bardziej ekscentryczne.
- quadra - powszechna - odmiana podwójnoskrzydła. Są nieco mniejsze od zwykłych pegazów oraz czasem występują w innych odmianach barwnych. Gen recesywny.
- Glaciem (sneipnir) - 14% - koń ośmionożny. Nie wykazuje zdolności magicznych, natomiast jest bardzo wytrzymały i łatwo przystosowuje się do zmieniających się warunków bytowych. Zazwyczaj wierny jednego partnerowi. Jego medium stanowią emocje (głównie strach i szczęście).
- primum (swadelfari) - podrasa pierwotna, nadrzędna - rodzą się z czterema lub sześcioma kończynami. Są szybsze i silniejsze. Ze względu na obciążenie genotypu duży odsetek niemowląt i małych dzieci umiera. Gen ściśle recesywny.
Felis
- Catus - 42% - koty - Brak zdolności szczególnych. Pokrój koci, zazwyczaj "dachowce", żadziej wielkie koty. Gen ściśle dominujący.
- Maneki - podrasa szczególna. Mają dużą intuicję do wybierania poprawnych decyzji.
- Nigrum - podrasa szczególna. Zawsze czarne lub czarne z akcentami. Mają dużą intuicję do określania błędnych wyborów.
- Bastetti - 18% - kot egipski - posiadają genetycznie uwarunkowane zdolności bitewne. Bastetti posiadają nieuświadomioną wiedzę batalistyczną przodków, dzięki czemu są w stanie opanować nowe, a znane przodkom sztuki walki nawet w przeciągu kilku godzin. Z wyglądu czarne, smukłe i eleganckie. Nieco większe od kotów domowych. Ich medium to krew. Podrasa bliźniacza z sachmett, możliwe krzyżowanie genów.
- Sachmett - 4% - lwy - posiadają genetycznie przekazywaną wiedzę bitewną. W przypadku "sądu bogów", czyli walki służącej słusznej zemście są silniejsze, szybsze i wytrwalsze. Forma demonia porównywalna z lwem o czarnej grzywie. Medium stanowi krew. Podrasa bliźniacza z bastetti, możliwa krzyżówka genetyczna.
- Freya - 7% - czarna pantera - posiadają umiejętność przepowiadania możliwych dat śmierci. Niektóre osobniki są w stanie określić ich prawdopodobieństwo. Z wyglądu typowo zwierzęce, jedyną cechą odróżniającą je od zwykłych panter jest kolor pazurów - krwistoczerwone. Medium są krew i strach.
- Durga - 6% - tygrys - potrafią rozróżnić złe czyny od dobrych, jak również są świetnymi strategami. Pokrój zwierzęcy, są większe i silniejsze od zwykłych tygrysów. Medium stanowi krew i uczucie odwagi.
- Lynkus - 3% - ryś - brak szczególnych zdolności. Wyróżniane jako odrębna podrasa z powodu umaszczenia - wyraźnych czerwonych, "krwawych" plam na futrze.
- Tefnut - 2% - gepard - posiadają umiejętność przepowiadania deszczy oraz lokalizowania naziemnej stojącej. Z wyglądu przypominają gepardy bez centek, dlatego też w przeszłości określane były jako bezgrzywe, wychudzone lwy. Medium jest krystaliczna woda.
- Byakko - 2% - biały tygrys - Potrafią kontrolować wiatr. Legendy głoszą, że są w stanie przywoływać wichry i trąby powietrzne, jednak w nowożytnych badaniach nie zostało to nigdy udokumentowane. Pokrój zwierzęcy. Medium stanowi alkohol.
- Rasy niesklasyfikowane i rzadkie
Ferrum
brak opisu
Gigantis
brak opisu
Glaciem
brak opisu
Gruiformes
- Grus - 31% - żuraw - brak szczególnych zdolności. Przybierają różne upierzenie i wielkość. Gen ściśle dominujący (w większości przypadków).
- Septimus-decimus(benu) - 17% - żuraw ogniopióry - ma niesamowite zdolności regeneracji, czasem utożsamiane nawet z nieśmiertelnością. Z wyglądu ludzkiego starzeją się dużo wolniej niż zwykli ludzie. W formie demona smukłe, białe żurawie o końcówkach lotek w kolorze karminu i czarnych dziobach i nogach. Nie posiadają medium. Podrasy:
- Amandi - szczególna - potrafią przekazać część swoich zdolności innym. Zwykle mają nieco ciemniejsze akcenty niż zwykłe G. A-d.
- Fur - szczególna - regeneracja odbywa się kosztem innych istot żywych. Ich pióra mają błkitne lub fioletowe akcenty.
- Alter(fenghuan) - 22% - rajskie ptaki - wyczuwa prawdę. Potrafi również zmusić do mówienia prawdy. Z wyglądu ptak o kurzym dziobie, długiej szyi, tułowiu i skrzydłach podobnych do orlich, pokaźnych, trenowatym ogonie oraz długich, żurawich nogach. Jego pióra sa w pięciu kolorach podstawowych: czarnym, białym, czerwonym, żółtym i zielonym, a ułożenie tych kolorów jest indywidualną cechą osobniczą. Podrasy:
- Tertium - rodowa - niegdyś uznawana za osobny gatunek. Potrafią zesłać na kogoś szczęście za życie w prawdzie lub pecha za kłamstwo. Kiedyś pary małżeńskie przysięgały lojalność wobec siebie w obecności G. A. T., by przypieczętować swój związek.
- Nonus(caladris) - 7% - ptak lekarz - potrafi przejąć od innych toksyny i choroby, aby potem zneutralizować je w swoim organizmie. Z wyglądu niewielki ptak o pokroju żurawia. Pióra śnieżnobiałe lub białe nakrapiane szarością. Ze względu na zdolności nie wyróżnia się medium, choć niektórzy przypisują im szybszy czas rozkładania trucizn po spożyciu mango.
Hibrida
brak opisu
Ignis
brak opisu
Impala
brak opisu
Includicaveis
brak opisu
Inferni
brak opisu
Insectum
brak opisu
Lagomorph
brak opisu
Luxi
brak opisu
Musculus
brak opisu
Musteria
brak opisu
Omnicarnivora
brak opisu
Palus
brak opisu
Piscis
brak opisu
Pixie
brak opisu
Primas
brak opisu
Reptilia
brak opisu
Salamandra
brak opisu
Serpentes
brak opisu
Signatum
brak opisu
Stigifora
brak opisu
Tempestati
brak opisu
Testudines
brak opisu
Transfiguratus
brak opisu
Ursus
brak opisu
Ventus
- Ignis - 27% - feniks - Posiada niewielką zdolność do samozapłonu. Znane głównie z walki za pomocą własnych, zapalających się piór. Z wyglądu przypominają pawie ze skrzydłami orlimi.
- Aqua - 26% - ruk - Są bardzo zdolnymi meteorologami i nawigatorami. W przeszłości posądzane o przesłanianie skrzydłami Słońca i wysłanników bogów, prowadzących żeglarzy przez ocean. Z wyglądu przypominają wielkiego orła lub jastrzębia o czarnych, opalizujących na niebiesko piórach.
- Petram - 26% - stimfali - Posiadają zdolność zmiany twardości i konsystencji materiałów. Zmiana zazwyczaj jest krótkotrwała. Z wyglądu najczęściej porównywany do kazuara lub strusia o czerwonych szponach i stalowoszarych, bardzo ostrych piórach.
- Ventus - 21% - deva - Potrafią leczyć i uspokajać za pomocą transferu energii wewnętrznej. Utorzsamiane z aniołami. Posiadają dwie formy demonie: człowieka o dwóch (rzadziej trzech) parach skrzydeł oraz białego ptaka o smukłej szyi, długim, ozdobnym ogonie i długim, kremowym dziobie.
Vulpes
- Rufus - 87% - lis rudy - nie posiada żadnych szczególnych zdolności. Pokrój zwierzęcy, gen ściśle dominujący.
- Nigrum (kokko) - 7% - lis czarny - wykazuje zdolności alchemiczne. Medium kokko jest ludzka sperma. Podrasy:
- antiqua - pierwotna - wymarła około 300 lat temu - wzrost okołolisi, mocna budowa, pysk, uszy i grzbiet ogona białe lub rude
- vulgaris - powszechna - wzrost okołolisi, sylwetka smuklejsza niż u antiqua, końcówka ogona i pysk, czasem kępki na zadzie białe
- heihuli - szczególna rodowa - wzrost i sylwetka podobne do kojota lub wilka, krańce uszu i końcówka ogona białe, oczy błękitne. Prawdopodobnie wygląd zawdzięcza mieszaniem z ludźmi o utajnionym genotypie Canis
- Blanca (kitsune) - 5% - lis biały - wykazują zdolności magiczne w zakresie magii ognia. Znane z tzw. kitsunebi - błędnych ogników. Medium kitsune jest ludzka sperma. Podrasy:
- hyacinthum - pierwotna agresywna - wymarła przez brak Genusmuto - kolor ognia błękitny, wzrost okołolisi lub większy, sylwetka smukła
- ignis - pierwotna powszechna - kolor ognia żółty, sporadycznie fioletowy, wzrost okołolisi, sylwetka smukła. Czyste genetycznie kitsune mają oczy zielone lub błękitne
- Regius (królewskie) - poniżej 1% - udana krzyżówka Nigrum i Blanca. Dziedziczy zdolności obojga rodziców, bezpłodne w obrębie Regius. Gen ściśle recesywny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentarze wulgarne, obraźliwe lub w inny sposób naruszające netykietę usuwam. Proszę na nie nie reagować.
Komentarze niedotyczące bloga proszę umieszczać w zakładce SPAM, inaczej zostaną one usunięte. Dziękuję za wyrozumiałość.